You Are Here: Home - Diari Seorang Penuntut Ilmu - Tamat Kemahiran Insaniah Modul 2: Kura-kura dan Arnab

Assalamu'alaikum..

Kemarin baru habis Kemahiran Insaniah Modul 2, Perkembangan Diri. Mula jam 8 pagi, tamat jam 6 petang. Tengah pikir-pikir apa yang aku dapat from that program..

Waktu pagi tu jam 8 sampai 11 ada ceramah je. Seterusnya sampai jam 6 Latihan dalam kumpulan (LDK). Yang part ceramah tu malas la nak ulas, ceramah je.. dengar orang cakap..

Yang best nya time LDK. Fasi aku En. Shahrul Hisyam Marwan. Aku bab LDK ni bukan tak suka tapi ada la aktiviti2 yang aku tak minat, contoh berlakon. Bukan tak boleh buat, tapi tak ngam ngan jiwa.. cewah...

Lepas dah bagi-bagi kumpulan, aku pun cakap la ngan kawan aku.. "Weii.. jangan la ada berlakon-berlakon, nightmare kowtt..."... 

"Haha.." Kawan aku gelak...

Ditakdirkan, kami kena juga suruh berlakon... Adoihhhhh... "Nightmare comes true"...

Tapi tak pe la, layaannnn je la...

Task kami, kena suruh berlakon dengan menonjolkan nilai2 yang terdapat dalam cerita "Perlumbaan arnab dan kura-kura"...

Hmmm...okayyy... Crita tu mudah, semua pernah dengar... Tapi nak berlakon crita apa?

Bincang punya bincang..... Kami buat sketsa "Jiran baik dan jiran jahat"... Kira jiran baik tu kura-kura, jiran jahat tu arnab.. Jiran baik kurang kaya tapi istiqomah simpan duit, jiran jahat suka boros dan merendahkan orang kurang berada. Last2 jiran jahat bangkrup dan jiran yang baik yang bantu jiran jahat tu...

Aku dapat watak suami jiran baik... Apsal watak aku asyik watak baik je? Nak gak jadi ganazzz skit... haha.. grrrr..

Overall ok la, I think I manage to act well... I think.. hehe.. Fasi kami ada rakam, tapi lupa nak minta.. adehh...

Time aktiviti tu, ada la sorang prempuan ni, tudung labuh, perfect la... Tapi pandai betul bercakap, mcm gaya2 debat gitu. Admire kot.... Tapi dalam hati, aku kata tak bleh kalah, mesti nak menang.. hehe..

Kena pi lagi untuk modul seterusnya... continue...

0 comments

Leave a Reply