You Are Here: Home - Diari Seorang Penuntut Ilmu - Kenapa aku menolak dia?

Sejak dari sekolah menengah lagi aku dah biasa dengan ayat-ayat ni...

- Ikram tu kenapa ekk? anti perempuan ke?

- Kenapa Ikram tu tak campur sangat dengan perempuan? Gay ke?

- Assalamu'alaikum.... Sombongnya tak jawab salam...

- Anta memang kasar.. (paling sadis sekali..)

- Anti social pasal tak gaul sangat ngan perempuan? 

- Ikram ni kalau cakap macam nak marah-marah je.. 

Demikian lah kisah silam, kadang-kadang ntah la sapa yang tak faham? Aku yang tak faham ke atau dorang yang tak faham? Tapikan sapa ada idea macam mana sikap Nabi SAW dalam hal tersebut? Aku pun tak ada idea sangat, tak pernah baca lagi... Bila melakukan sesuatu tanpa ilmu, maka amalan akan tersilap.

Dan apakah itu ilmu? Ilmu itu apa yang Allah kata, Nabi SAW kata, dan para Sahabat ra kata... (ni aku dengar kat kuliah Ustaz)....

wallahu'alam

0 comments

Leave a Reply